Western Union

Western Union to proste i szybkie międzynarodowe przekazy pieniężne.
Zalety usługi:
- niezawodność – Western Union oferuje swoim Klientom międzynarodowe przekazy pieniężne od ponad 160 lat. Dzięki numerowi kontrolnemu każdy przekaz jest monitorowany, co gwarantuje, że pieniądze są wypłacane szybko i wyłącznie osobie upoważnionej;
- szybkość – pieniądze można odebrać już po kilku minutach* od chwili ich wysłania. Western Union, dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii oraz globalnej sieci komputerowej, zapewnia natychmiastowe przekazy w ponad 200 krajach i terytoriach na całym świecie;
- wygoda – wysyłający i odbiorcy mogą korzystać w blisko 600 000** placówkach agencyjnych Western Union na całym świecie. Wiele z nich otwartych jest siedem dni w tygodniu przez cały rok. Posiadanie rachunku bankowego nie jest wymagane.
Przeznaczenie:
W Polsce przekazy Western Union przeznaczone są dla osób prywatnych i dostępne w obrocie krajowym i międzynarodowym:
- w obrocie krajowym przekazy realizowane są w PLN,
- w obrocie międzynarodowym przekazy realizowane są w PLN,
- wypłaty środków z przekazów w PLN nadanych poprzez Western Union w Polsce lub zagranicą.
* Przekazanie środków może być opóźnione lub usługi mogą być niedostępne w zależności od określonych warunków transakcji, w tym wysłanej kwoty, kraju przeznaczenia, dostępności waluty, kwestii regulacyjnych, wymogów dotyczących identyfikacji, godzin urzędowania placówek agencyjnych, różnic w strefach czasowych, wyboru opcji o późniejszym terminie odbioru. Zastosowanie mogą mieć również dodatkowe ograniczenia. Więcej szczegółów w warunkach przekazów.
** W niektórych krajach wysyłanie pieniędzy nie jest możliwe, Klienci mogą jedynie odebrać przekaz.
Jak wysłać przekaz Western Union?
- Udaj się do najbliższej placówki agentów Spółdzielczej Grupy Bankowej.
- Wypełnij formularz „Ostrzeżenie przed oszustwem” oraz zapoznaj się z „Regulaminem usługi przekazu pieniężnego Western Union”.
- Przedstaw ważny dokument tożsamości i opłać przekaz (wysyłaną kwotę przekazu wraz z opłatą).
- Odbierz potwierdzenie wysłania przekazu (z Numerem Kontrolnym Przekazu Pieniężnego MTCN).
- Skontaktuj się z odbiorcą, poinformuj go o szczegółach przekazu (Numerze Kontrolnym Przekazu Pieniężnego MTCN, danych nadawcy, kraju nadania i wysłanej kwocie).
Jak wypłacić przekaz Western Union?
- Udaj się do najbliższej placówki agentów Spółdzielczej Grupy Bankowej.
- Przedstaw ważny dokument tożsamości oraz przekaż szczegóły przekazu otrzymane od nadawcy (Numer Kontrolny Przekazu Pieniężnego MTCN, spodziewaną kwotę i walutę przekazu, kraj nadania, imię i nazwisko nadawcy).
- Odbierz pieniądze i potwierdzenie wypłaty przekazu.
Western Union obsługiwany jest we wszystkich placówkach naszego Banku.
Istotne informacje
- Usługę świadczy Western Union Payment Services Ireland Limited („WUPSIL” lub „Western Union”) na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”). Wybrane Banki Spółdzielczej Grupy Bankowej działają jako subagenci.
- Przed potwierdzeniem przekazania wysyłanych pieniędzy otrzymają Państwo informację o maksymalnym czasie realizacji usługi, wysokości opłat prowizyjnych oraz kursie wymiany walut, odpowiadającym transakcji tym samym kanałem, który będzie wykorzystany do zlecenia przekazu pieniężnego.
- Z usługi mogą korzystać osoby, które ukończyły 18. rok życia.
Więcej informacji na stronie:https://www.westernunion.com/pl/pl/home.html

Nie wysyłaj przekazu Western Union, jeżeli stanowi on:
- opłatę z tytułu aukcji / ofert internetowych (np. zakup samochodu w okazyjnej cenie),
- opłatę z tytułu zaliczek na wynajem mieszkań,
- opłatę za pośrednictwo w znalezieniu pracy za granicą,
- oszustwo „na wnuczka”,
- opłatę za zakup i transport zwierząt z egzotycznych krajów,
- opłatę manipulacyjną związaną z preferencyjnym udzieleniem kredytu,
- opłatę za paczkę (często z nieznaną zawartością) z Turcji, Kamerunu, Beninu, Ghany, Nigerii, Tajlandii, Malezji, Indonezji,
- opłatę za podróż, zakończenie kontraktu osoby poznanej na portalu społecznościowym.
Pamiętaj – przekazy pieniężne docierają do odbiorców bardzo szybko. Gdy środki zostaną odebrane, firma Western Union zazwyczaj nie ma możliwości ich zwrotu — nawet w przypadku oszustwa. Wysyłaj pieniądze tylko osobom, które znasz i które oczekują na środki w kraju przeznaczenia. Nigdy nie udostępniaj danych przekazu innym osobom niż odbiorca.
Kontakt
Masz pytania?
zadzwoń: 800 207 606 (bezpłatne połączenia z telefonów komórkowych i z zagranicy)
lub napisz: poland.customer@westernunion.pl
lub napisz: poland.customer@westernunion.pl
Konsultanci Western Union odpowiedzą na Państwa pytania od poniedziałku do soboty w godzinach 8:00 – 20:00. Pod wskazanym numerem infolinii mogą Państwo uzyskać informacje na temat usługi przekazów pieniężnych Western Union oraz danych teleadresowych placówek